Binnenkort e-learning via LUNO
Zoals bekend maakt LUNO 21Equipment-directrice en -trainer Cécile Guislain er een erezaak van om haar klanten van a tot z te begeleiden. Een idee dat spontaan groeide binnen de onderneming en dat het rechtstreekse gevolg is van de actualiteit en van de technologische evolutie, maar ook van het luisterend oor van directrice Cécile Guislain.
De dag langer maken? Helaas onmogelijk. Op twee plaatsen tegelijk zijn?!
Dát kan wel, zoals Cécile bewijst. Door de huidige gezondheidscrisis is het een hele opgave om deelnemers samen te brengen voor een fysieke opleiding, in tegenstelling tot online presentaties, die een nooit geziene boom kennen. Zou het niet ideaal zijn als je alle antwoorden kon krijgen via enkele muisklikken?
De abonnees van de privégroep LUNO PRO kunnen vandaag al in beperkte vorm proeven van zo’n begeleiding. Het principe? Een maximum aan uitwisselingen en vragen/resultaten genereren op de pagina, om zo voor permanente ondersteuning te zorgen tussen LUNO en haar klanten, maar ook tussen klanten onderling (die onze seminaries volgden), of voor nieuwe gebruikers die onze toestellen nog volop ontdekken. De LUNO PRO-community biedt ondersteuning bij het dagelijkse gebruik van de ‘21’-toestellen.
Wat houdt zo’n online opleiding in?
De e-learning-website bevat alle opleidingstools die we tijdens de seminaries aanreiken, aangevuld met vragenlijsten. Bij een juist antwoord op de meerkeuzevragen ga je naar het volgende hoofdstuk. Geen saaie en puur schriftelijke ondersteuning dus, maar wel een ludieke en actieve vorm van leren. Bovendien heb je naast het theoretische luik ook toegang tot demonstratievideo’s.
Voor elk onderwerp ontvang je ten slotte een evaluatieformulier per mail met open vragen waarin je ons feedback kunt geven.
Informatie via scherm
De esthetische sector is uiteraard nauw verbonden met menselijk en fysiek contact. Spanningspunten vereisen een massage. Daarom willen we met dit initiatief:
- enerzijds een puur theoretisch kader ontwikkelen waar we alle gebruikers van onze toestellen samenbrengen en hun zo de kans geven om voor elke diagnose de juiste zorgverlening aan te bieden.
- anderzijds een praktisch platform bieden waar je bepaalde handelingen opnieuw kunt bekijken en waar we aan de hand van video’s kunnen wijzen op het belang van een specifiek doel tijdens je verzorging.
Of zoals we vaak zeggen: de schoonheidsspecialiste staat niet ten dienste van de technologie, maar de technologie staat ten dienste van de knowhow van de schoonheidsspecialiste.